MYSTERY VISIT


Ik zie, ik zie, wat jij niet (meer) ziet! Laat mij in de huid van je gasten kruipen en ik vertel het je.


Een goede horecaondernemer doet niet alleen alles om het de gasten naar de zin te maken, hij of zij durft dat ook met enige regelmaat door een externe partij te laten onderzoeken en te beoordelen. 
Vaak denk je als ondernemer dat jij en je team het allemaal best goed doen.

Zelf constateer je weinig of geen onvolkomenheden, zelfs niet als je even in de huid van je gasten probeert te kruipen. En jouw gasten zijn over het algemeen te beleefd om te zeggen dat ze het jammer vonden dat ze zo lang daar in dat ene hoekje zaten te wachten, niet werden begroet of dat ze zo moesten 'handje zwaaien' naar je medewerkers. Vaak beseffen gasten dit soort dingen niet eens, terwijl ze het onbewust wel ervaren en meenemen in hun gevoel over je zaak. En jij, jij krijgt dit niet te horen. Deze gasten komen gewoon niet weer bij je terug.

Zo ga ik te werk als jouw Mystery Guest

Als onafhankelijke Mystery Guest bezoek ik je zaak. Behalve jij weet niemand van mijn komst. Ik doe alles wat een 'echte gast' ook zou doen. Net zo onbevangen. Maar wel met een deskundige blik, gespitst op de 10 punten van gastvrijheidsbeleving, of een selectie hiervan. Dat bespreken we samen vooraf.

 Voldoet jouw aanbod aan mijn verwachtingen?
 Hoe ziet je zaak er uit van een afstandje? En is het makkelijk te bereiken? (exterieur)
 En van binnen, wat voor gevoel geeft mij dat? (interieur)
 Hoe gedragen jouw medewerkers zich op de werkvloer? (houding, kennis, up-/cross sellen, presentatie etc)
 Hoe worden jouw producten/gerechten gepresenteerd? (productpresentatie)
  Is je zaak netjes op orde, is het schoon? (hygiene)
  Hoe aantrekkelijk is je website? En hoe gedraag jij je op social media? (online presentatie)
  Hoe zit het met je huisstijl?
  Alle zintuigen op scherp! Wat hoor, zie, ruik, proef en voel ik als ik bij je op bezoek ben?
  Check je concept. Heb je die? Is die duidelijk?

Hoe lang heb jij je zaak al?

Ben je misschien net begonnen? Of draai je al wat langer mee? Hoe dan ook, als ondernemer in de horeca heb je het best zwaar. Je bent vaak afhankelijk van factoren van buitenaf waar je niet altijd invloed op hebt. Kritische gasten, veel verloop in je medewerkers (die je dan wéér opnieuw moet inwerken), slechte economie, veel concurrentie en ga zo maar door.

Zo kan het zijn

Leuke gasten weten je zaak blindelings te vinden, je zit elke dag lekker vol, er wordt (positief!) over je gesproken en gasten verwachten niets minder dan een topervaring en jij weet precies hoe je ze die kunt geven. Ka-ching!

Je bent bedrijfsblind

Jij kent je zaak door en door. Maar juist daardoor kun je niet meer goed zien wat er aan de hand is. Je zit er te dicht op en kijkt over dingen heen. Weet jij precies wat je gasten willen en verwachten? Dat kan iets heel anders zijn dan je zelf denkt. Maar zij zullen het je niet vertellen; ze blijven gewoon weg. Zorg dat je boven het maaiveld uitsteekt!

Eye-opener: 50 tot 80% van de ontevreden gasten maken dit niet kenbaar aan jou. En zelfs 75% hiervan komt gewoon niet meer terug.


Ik zie, ik zie wat jij niet (meer) ziet

Mijn naam is Jenny Kuipers, gastvrijheid expert. Naast de Hogere Hotelschool heb ik meer dan 10 jaar (internationale) gastvrijheid-ervaring in mijn bagage. Ik kruip graag in de huid van je gast om te ontdekken waar jij omzet laat liggen.

Door de grote hoeveelheid concurrentie en de kritische blik van je gasten (waar ga ik mijn geld uitgeven?!) is het enorm belangrijk voor jouw zaak dat jij er echt boven uitsteekt. Dat doe je door aandacht te geven aan elk detail in je zaak. Wanneer je dit goed aanpakt weet iedereen jou binnen no-time te vinden!

Na mijn bezoek

Plannen we een (telefonische) afspraak in. Dan bespreken we mijn bevindingen en krijg je een uitgebreide analyse van de gastvrijheidsbeleving in jouw eigen zaak. Je krijgt praktische adviezen die je direct kunt toepassen in je zaak.

RoodRed komt bij jou op visite vanaf 487 euro inclusief gemaakte kosten, exclusief btw.

Nodig nu 'RoodRed op visite' uit in je zaak

Durf jij het aan mij uit te nodigen voor een bezoek?

Niet helemaal wat je zoekt? Dit is ook leuk!

Gratis Advies Sessie (t.w.v. €147,-)

Masterclass Bruisende Zaak

5 Sterren programma

Powerboost Gastvrijheidstraining


Durf jij het aan om RoodRed op visite te vragen?





  • Kim de Vrieze

    Kim de Vrieze Front-Office manager

    Als ik aan Jenny denk, brengt dat een lach op mijn gezicht. Ik denk werkelijk waar niet dat ik ooit een medewerker in dienst heb gehad of ook maar heb ontmoet die zo gastvrij en vriendelijk is als zij! En daarbij heel belangrijk, de continuïteit hierin! Geen off days, geen onderscheid, iedereen krijgt van haar het hele pakket! Een fijne eigenschap, welke mensen veelal onmiddellijk op hun gemak doet voelen. Gasten merken dat zij er alles aan doet om het hun naar de zin te maken. Ze is bereidwillig, flexibel, bekijkt situaties altijd zowel vanuit oogpunt van het bedrijf, als vanuit het oogpunt van de gast. - Van der Valk Assen-