Jenny Profiel foto

Jenny Kuipers

EIGENAAR ROODRED - GASTVRIJHEID EXPERT
Mij zag je vroeger niet met poppen spelen. Echt niet! Ik stond in de keuken hapjes te maken. Of ik speelde 'barretje' en schonk gasten in mijn café nog eens bij. Een kindermenu was aan mij niet besteed, de gerechten die de volwassenen bestelden zagen er veel interessanter uit. De liefde voor eten en drinken zat er al vroeg in..

Tijdens een hotelstage die ik voor de opleiding Toerisme en Recreatie deed, werd ik gegrepen door de magie van de horeca. Dat ik hierna naar de Hogere Hotelschool ging, was dan ook een logische vervolgstap.

In de jaren daarna deed ik veel ervaring op in de gastvrijheidindustrie: restaurants, casino's, hotels en resorts in Nederland, Zuid-Afrika en Colorado, USA. Ik kijk in het bijzonder met veel plezier terug op mijn tijd bij Van der Valk (wat een goede leerschool!) en het Holland Casino.

Een bruisende zaak plus veel meer plezier in je vak?

HIER BEN JE OP DE JUISTE PLEK

Want dat is precies waarmee ik je kan helpen. Ik ben Jenny Kuipers, gastvrijheid-expert, en begeleid ondernemers zoals jij om hun zaak om te toveren tot een bruisende zaak. Een zaak die stampvol zit, waar je personeel met plezier & passie werkt en waar je veel (meer) omzet hebt.

IK BEWONDER JE PASSIE

Ik heb grote bewondering voor de passie en gedrevenheid van horecaondernemers. Het vergt veel lef om een zaak te openen. En om die dan ook lucratief te maken en te houden. Petje af! Ik deel ook in de frustratie die je voelt wanneer de zaken moeilijker gaan en je harde werk niet loont.

Het is mijn doel om je te ondersteunen en te laten zien wat er beter kan in je zaak. Samen krijgen we je zaak goed op de rit. We focussen onder meer op jouw motivatie, het kiezen van de juiste niche en het verhogen van de omzet, om zo je zaak nieuw elan in te blazen. Ik bied je zowel informatie als coaching: de perfecte mix voor een bruisende zaak die als een magneet gasten aantrekt.

Ben jij er klaar voor om met mij aan de slag te gaan?

Gastvrijheidstraining

Ik word énorm blij van gastvrij (horeca) personeel. En jij als ondernemer nog blijer! Tenminste.. wanneer je goed getrainde medewerkers hebt die daardoor meer omzet opleveren. Toch laten ondernemers vaak enorme kansen liggen op dit gebied. Wil jij je medewerkers laten proeven van gastvrijheid en ontdekken wat jou dit oplevert? Laat het me weten, ik vertel je graag meer over de mogelijkheden.

Mijn hart klopt sneller als alles klopt

Laatst was ik in een pannenkoekrestaurant. Als afsluiting wilden we graag een kop koffie. We zeiden er (als grapje) bij dat we hoopten dat de koffie lekkerder zou zijn dan de vorige keer.

We moesten deze keer wel erg lang op koffie wachten. Maar dat bleek absoluut de moeite waard. Ze was speciaal naar het woonhuis van de eigenaar gelopen, naast het restaurant. Daar had ze handmatig koffie gezet. Zo wist ze zeker dat het een lekker kopje zou worden. En dat was het ook. Wat een aandacht schonk de serveerster ons. Een heerlijk bakkie!.

Ander voorbeeld. Een uitspanning aan de rand van de Veluwe. Daar liggen op de terrastafeltjes verrekijkers met vogelboekjes klaar voor de gasten. Wat een service! En wat een prachtig verhaal, helemaal in lijn met de omgeving en de interesse van zowel gasten als eigenaar.

Horeca? Aandacht!

Je gasten iets moois laten beleven, dat is wat je wilt in je zaak. Je creëert een mooie sfeer, een illusie waarin je gasten zich graag onderdompelen. Aan de basis van die gastvrijheid staat aandacht. Oprechte aandacht waardoor je gasten zich welkom en gewaardeerd voelen.

Ook aandacht voor jou als ondernemer. Jij bént immers je zaak. Veel ondernemers weten niet meer waarom ze begonnen zijn. Terwijl ze ooit die droom hadden van een eigen horecazaak, die ze precies volgens hun eigen ideeën wilden inrichten en runnen. Dat is jammer. Want juist door jouw verhaal kan je zaak zich onderscheiden. Maar dan moet je er wel aandacht aan geven

Als je kiest, word je aantrekkelijk

Ook al zou je het willen, je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Het is veel verstandiger om te kiezen. Voor een bepaalde doelgroep, uitstraling of menu. Als je die keuze doortrekt tot in elk detail, of het nou marketing, personeel of etiquette is, ga je je onderscheiden van andere zaken. Dan val je op.

Benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen? Ik vertel je er HIER graag meer over!

Wil jij meer van Jenny lezen? Ontvang dan regelmatig haar blog-updates!

  • Kim de Vrieze

    Kim de Vrieze Front-Office manager

    Als ik aan Jenny denk, brengt dat een lach op mijn gezicht. Ik denk werkelijk waar niet dat ik ooit een medewerker in dienst heb gehad of ook maar heb ontmoet die zo gastvrij en vriendelijk is als zij! En daarbij heel belangrijk, de continuïteit hierin! Geen off days, geen onderscheid, iedereen krijgt van haar het hele pakket! Een fijne eigenschap, welke mensen veelal onmiddellijk op hun gemak doet voelen. Gasten merken dat zij er alles aan doet om het hun naar de zin te maken. Ze is bereidwillig, flexibel, bekijkt situaties altijd zowel vanuit oogpunt van het bedrijf, als vanuit het oogpunt van de gast. - Van der Valk Assen-